torsdag 9 december 2010

Torsdag 9/12 - Orsaken till min fotoblogg

Många undrar varför jag har skaffat mig denna fotoblogg.

En av anledningarna är att jag vill visa upp mina foton som jag tagit.

En annan anledning är att mina foton kanske kan komma att användas för publicering i dagstidning, veckotidning, på hemsida eller blogg, ifall någon är på jakt efter ett speciellt foto, det skulle göra mig stolt plus att jag i så fall skulle tjäna en hacka på det. Framförallt om den publiceras i tidning, det är egentligen först då dagstidningar eller annat media vill köpa en bild som jag tar betalt. Vill du använda den på hemsida eller i blogg så tar jag dock inte betalt på annat sätt än att jag vill att du länkar till fotobloggen.

En tredje anledning som egentligen hör ihop med den förra är att jag vill tjäna ihop lite extrapengar så att jag så småningom kan köpa mig en digital systemkamera, just nu har jag bara en digital kompaktkamera och den vill jag byta ut snarast möjligt. Därför har jag denna blogg där potentiella köpare kan tänkas köpa bilder/foton plus att jag tjänar några kronor på reklamen också, alla pengar jag tjänar tack vare denna sidan ska gå till mitt fotointresse.

Så där ja, nu vet ni.

/Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar